Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


kezdolap1.jpgjatekok1.jpgletoltes1.jpg

League of Legends Elo Boost

Karthus the Deathsinger

 

 

Karthus - The Deathsinger

Magyar Karthus Guide

"We all have a place among the divine. We have only to accept it."

 

Sziasztok!
Betrayer33 vagyok EUNE Platinium II
https://www.facebook.com/Betrayer33 Likeokat Megköszönöm :)

Legelső Guide-om nem másról mint Karthusról, az én egyik legtöbb játszott, és imádott karakteremről :)

revive.pngtp.jpg(R.I.P.)

flash.pngtp.jpg--Vagy--flash.pngexhaust.png

 

Runes and Masteries

 (katt a képre ha nemlátod rendesen)

karthusrunes1.png

karthusmasteries1.png

 

RUNEOK:

Lila: Greater Quintessence of Movement Speed 3x

Sárga: Greater Seal of Scaling Armor 9x (27 armor at Level 18)

Kék: Greater Glyph of Scaling Magic Resistance 9x (27 Magicres at Level 18)

Piros: Greater Mark of Magic Penetration

 

Spellek: QEW maxolási sorrend, persze Ultit: lvl6, lvl11, lvl16.

karthnewspellorder.png

 

 

Build:

Kezdő Kombinációk:

dring.jpg 2Xhealth_potion_item.pngwarding-totem.gif------------cloth-armor.gif 5Xhealth_potion_item.pngwarding-totem.gif

crystalline-flask.gif 3Xhealth_potion_item.pngwarding-totem.gif------------faerie-charm.gif 4Xhealth_potion_item.png 2Xmana_potion_item.pngward.pngwarding-totem.gif

Folytatás:

boots_of_speed_item.pngtear_of_the_goddess_item.pngcatalyst_the_protector_item.png------> sorcerer-s_shoes_item.pngtear_of_the_goddess_item.pngrod_of_ages_item.pngrabadon-s_deathcap_item.pngzhonya.jpg+Homeguard!!!

Végső Build:

sorcerer-s_shoes_item.pngseraph-s_embrace_item.pngrod_of_ages_item.pngrabadon-s_deathcap_item.pngzhonya.jpgvoid_staff_item.pnggreater-vision-totem.gif+Homeguard és Flaskek!

Helyzettől függő itemek:

rylai-s_crystal_scepter_item.pngliandrys.jpgbanshee-s_veil_item.pngabyssalscepter.png
 

 

Karthus Előnyei:

Hatalmas sebzés
Global ultimate
Lategame "op"
Garantált sebzés a passzív miatt
Biztonságos farmolási lehetőség (Q)

Karthus Hátrányai:

Nagyon squishy earlybe (azaz könnyen sebezhető)
A goldkiesés túl nagy hátrány
Nagyon könynen counterölhető
Problémás laneezés
 

Képességek:

karthus-death-defied.pngPasszív (Death Defied)

A képesség ami Karthust szerintem "op" lategamerré teszi, 7 másodperc CC-zhetőség nélkül osztani a sebzést ellenfeleinkre AOE+singletarget spellel.
Meg aztán egy halálos burst teamfight elején nem okoz teljes sebzéskiesést, illetve megszakítás nélkül kasztolhatunk egy Requiem nevű megaburstöt ami csak az Adc-re sebez full buildel kb 900 magic dmg-t (ha nem többet)

 

karthus-lay-waste.pngQ (Lay Waste)

Legfontosabb skillshot képességünk ami aoe vagy single target dupla sebzéssel.
Maxolása a farm és a sebzés miatt nagyon fontos, illetve nagyon jó felderítő képesség.
Single target sebzésben nagyonsok apc-t odaver ez a képesség.
Egyértelmű hogy ezzel farmolunk, ugyanis Karthusnak van kb a legrosszabbb autoattack animációja és a legalacsonyabb basic attack sebzése, illetve olyan pokerange-be kerülnénk hogy pár game után már a Riot bannolna feedelés miatt :d.

 

karthus-wall-of-pain.pngW (Wall of Pain)

Az egyetlen CC-nk, iszonyat király lassítás ami segít eltalálni ellenfeleinket a Q-val, illetve 15%-al csökkenti a magic resistance-et!!! (azt a k**) Tehát voidstaffal 100 magic resistance-ből csinál 85 majd +35% magic pen levon még 29 magic resistance-t azaz 56 marad amiből levesz még a cipőnk (15) meg a rune(9)!!!!
Ez azt jelenti hogy 32 szerencsétlen magic resistance marad már csak és egy Adc-nek még banshee's veil-el se nagyon van 100 mres-e.
Illetve ezzel a képességgel nagyon durva Engage-eket lehet végrehajtani hatalmas lassításának köszönhetően plussz sima poke lehetőséget ad a csapatodnak.
Egyértelműen Disengage képesség is.
 

karthus-defile.pngE (Defile)

Ez a képesség nagyonjó mana sustaint ad, ugyanis doran's ringhez hasonló passzívot ad csak picit nagyobb mértékben. Lanezésnél ritkán és óvatosan aktiválgassuk mert nagyon könnyen kimanáz minket, illetve a passzívja elvész amíg bevan kapcsolva.
Teamfightban MINDIG LEGYEN BEKAPCSOLVA!!!!! ha nem ér legalább 2 ellenfelet akkor deaktiváljuk!
Ez a képesség nagyon rohadék még amikor teamfightban mindenki rádugrik és Zhonyázol, ugyanis zhonya közben is sebez.
 

karthus-requiem.pngR (Requiem)

Az egyik leghíresebb Ultimate képesség: Távtól függetlenül minden élő ellenséges championre egy single target burst sebzés!!!

Ez mind szép és jó, de nem olyan egyszerű használni mint amilyennek látszik.
Ami nagyon fontos, hogy NE kill lopásra használd, ha egyértelmű hogy megfog halni a kiszemelt ellenfél, akkor NE használjuk!!
Pl.: Ha látjuk Botlane-en, hogy 2v2 fight van, NE várjuk meg amíg vége a fightnak hogy "hátha az egyik majd low hp lesz és akkor azt majd leultizom", ha látszik hogy szükségük van egy kis sebzés segítségre a kill megszerzéséér (kill secure), akkor ultizzunk elöbb, viszont ehhez már kelleni fog egy kis ráérzés és gyakorlás, hogy ne legyen elszalasztott ulti és ne is legyen késői.

Ami még nagyon fontos: NE ULTIZZ AMÍG MEG NEM HALTÁL, VAGY LEGYEN TOTÁL BIZTONSÁGOS A HELY AHOL TESZED!

Amikor meghalsz 7 másodperced van még hogy sebezd azokat akik körülötted vannak, viszont pontosan 4 másodperced van arra hogy ultizz ugyanis 3 másodperc a Requiem casting time.
Ha 4 másodperc után nyomsz rá az "R" betűre, az TOTÁLIS KATASZTRÓFA, sebzés kiesés rémálom módra és lategameben ez egy lose is lehet, ha csak nem Revive Teleportot használsz mint én, de erre rátérek a "Summoner Spelleknél".

 

Kitérés az Itemekre

 

Kezdő kombinációk:

dring.jpgDoran's Ring
Kb. az összes AP midlaner ellen ezzel szoktam indulni, kellő mana regen és a 2HP poti lane sustaint ad, kis hp(60) nem árt Karthusnak, illetve 15 Ap nagyon megkönnyíti a farmot is.

cloth-armor.gifCloth Armor
Ad ellenfél lanerek ellen teljesen jó kezdés 3HP poti 2manapotival vagy 5HP potival. Gondolom nem kell mondani hogy ebből nem feltétlen zhonya rusholunk, a Tears és a RoA még mindig fontosabb, viszont ha éppen Zed az ellenfél midlaner akkor a Tears után én szoktam Zhonya Rusholni (de csak zed ellen), majd ezután a RoA.

faerie-charm.gifward.png Faerie Charm és Ward
Akkor szoktam így kezdeni (plusz 4 HP poti 2 Mana poti), amikor erős early jungler van az ellenfél teamben pl.:
Jarvan VI, Lee sin, Kha'zix etc..
mer ilyenkor elég fontos hogy már az elején be legyek wardolva és ne kelljen flash pazarolnom ami az early laneezéshez elég fontos tud lenni, illetve mint mondtam Karthusnak elég nagy hátrány a gold kiesés, és ha a korai fázisban nagoyn megszorítják akkor nagyon nehezen áll talpra.
 

 

Early Game Itemek:

 

tear_of_the_goddess_item.pngTear of the Goddess
Karthusnak van bőven mana igénye ezért egy kis ManaPool és mana regen nem árt neki, illetve Karthussal a Qval fogunk farmolni ami növeli is így a manánkat és nem is égeti le.

catalyst_the_protector_item.pngCatalyst the Protector
Ebből az Itemből lesz a Rod of Agesrod_of_ages_item.png (RoA) ami kb mindent ad ami Karthusnak kell: mana, hp, ability power, lane sustain. Lényeg hogy a Catalyst the Protector után én még ajánlom a Sorcerers Shoest befejezni a mobilitás és persze a jó kis Magic Pen miatt, de elsősorban a mobilitás miatt, ezután építhetünk tovább RoA-re.

sorcerer-s_shoes_item.pngSorcerer's Shoes
Mint kb minden Ap carry lanernek ez a cipő az egyik legjobb opcíó, ezen kívül csak nagyon nagy hátrány esetében mondanám megengedhetőnek hogy Mercurys Treadetmercury.png vagy Ninja Tabitninjataby.png építsünk., de én semmiképp nem vennék Sorcerers Shoessorcerer-s_shoes_item.png-on kívül mást.
 

 

Late Game Itemek:

 

 

rod_of_ages_item.pngRod of Ages
Mint azt leírtam, ez lesz az első kész itemünk, ad kellő mennyiségű manát, Hp-t, illetve Ap-t.
Azért is érdemes az elején felépíteni mert idővel egyre töbet ad ez az item, persze van egy határa, de a lényeg hogy kb. mindent megad ami earlyben elég fontos Karthusnak.
 

rabadon-s_deathcap_item.pngRabadon's Deathcap
Egyértelmű item a nagy dmg miatt, viszont az változó hogy elöbb Rabadont vagy Zhonyát építek fel elöbb, ha Ad assassin az ellenfél mid laner akkor egyértelmű hogy zhonya, vagy ha csak szimplán full ad az ellenfél csapat.
 

zhonya.jpgZhonya's Hourglass
Mint szinte minden ap midlanernek létfontosságú ez az item, de Karthusnak talán egy picit több is ez, szerintem nem kell sokat magyaráznom már tettem említéseket stb. a lényeg, hogy az első 3 kész itemünk között a Zhonya is szerepeljen.
 

void_staff_item.pngVoid Staff vagy abyssalscepter.pngAbyssal Scepter?
Mikor ezeket az itemeket buildelnénk, Karthussal már elég dmg-ünk lesz és készen állunk egy 5v5 teamfightra a passzívunkat kihasználva, tehát nem biztos hogy annyira érdekelni fog, hogy legyen valamennyi Magic Resistünk kevesebb beérkező sebzés érdekében, ezért én javarészt Voidstaffot veszek a lategame Magic Resistesek ellen, Abyssalt inkább early nehézségekre vennék illetve tartanám meg ha ap nagy alap sebzésű junglerem vagy top lanerem van, illetve nem stackel az ellenfél egyáltalán magic resistet, de ez inkább csak low elon fordulhat elő(mármint az hogy nem vesznek egy karthus ellen magic resistet).
Még hozzátenném azt hogy ha kimennek az Abyssal Rangeből akkor ha Requiemet kasztolunk akkor arra nem jut a cipőn és rune/masteryn kívül semmi erős Magic Penetration ami szerintem nem túl jó.

 

seraph-s_embrace_item.pngSeraph's Embrace
A Tear of the Goddessnél a főbb dolgok említésre kerültek, mana pool mana regen, mindenből pont annyi amennyi kell, illetve a Rod of Ages miatt pluszba nagyon szép ap-t kapunk az Item Passiveja miatt, az Active meg egy nagyon erős Barriert helyettesít írtő kicsi cdvel (60 sec) és sokkal nagyobb elnyeléssel.
Én Általában utólsó itemként szoktam befejezni (persze a Tear-t az elején megveszem), de ha az ellenfél nagyon Squishy és ha stackel is de nagyon kevés magic resistet, akkor elöbb építem fel mint a Void Staffot.

 

 

Szituációs Itemek

 

rylai-s_crystal_scepter_item.pngRylai's Crystal Scepter
Egy opcíó hogy RoA helyett ezt építsük, viszont szerintem nem annyira fontos az a slow amit ad, főleg hogy Karthusnak ott a W-je ami több targetet level5-ön már 80%al slowol, meg aztán csak 400 Hpt- ad a rylai ami 230-al kevesebb mint amit a RoA ad, illetve nagyon észrevehető negatív értelemben az a 650-es manapool kiesés. Hogy őszinte legyen én a nagyon hosszú gameekben szoktam eladni a cipőm és Rylait venni pluszba, viszont szorosan a teammel maradok, mint amúgy is kell lategameben és egy teamfightot erőszakolunk ki az ellenféltől, így viszont az aoe slow a plusz 100 ap és a 400 hp elég jó tud lenni.

liandrys.jpgLiandry's Torment
Ez az item véleményem szerint csak a voidstaff helyett éri meg ha az ellenfélnél sokan stackelnek Hp-t és nemtúlsok magic resistet, ebben az esetben írtó jó a Liandry's gondolom nem kell magyaráznom a max hp égetést, és a Hp stackre a sima Magic Pent, az ap mennyiség a Void Staftól épp hogy eltér, viszont pluszba ad még egy 300 hpt ami úgy még nem jön rosszul.

banshee-s_veil_item.pngBanshee's Veil
Nagyon nincs ötletem hogy mi helyett lehetne betenni, ugyanis az alap build mindegyike nagyon fontos, ezért én ezt is max. a cipő helyett raknám be a hosszú játékoknál, ha feltétlen szükségünk van magic resistre, illetve egy bizonyos spell ellen vagy ultimate védettség ellen stb. lényeg hogy én nem vennék bansheet de lehet egy jó opcíó attól még.

guardian_angel_item.pngGuardian Angel
Hááááát nemtudom... ugyanúgy max cipő helyett venném, de szerintem pont hogy nem előnyös, vagy ha előnyös is akkor is a véletlenre van bízva, mer Karthussal lategameben úgy pozícionálunk hogy minnél több embert érjünk és nagyrészt a halálunkat beleszámítjuk a fightba, viszont ha feljön a GA akkor könnyen újrapozícionál az ellenfél és Rangeből kiszed egy dmg carry majd otthagynak, így ezután már csak a Requiem marad nekünk, de használhatjuk úgy is hogy a carry defenderek melől Q-zgatunk és ha meghalunk megpróbálnak levédeni amíg a Ga újra nem éleszt de szerintem Karthussal úgy kell pozícionálnunk hogy ha meghalunk akkor meg kellett halnunk és Passzívból még sebzést zúdítani az ellenfélre.
Lényeg: én nem vennék GA-t

 

 

Summoner Spellek:

Teleport:
tp.jpg
Nasushoz hasonlóan Karthusnak a kavicsos lanezéshez tökéletes, illetve biztonságos roam, azaz hogy más laneket segíthess odateleportálással (persze nem idióta módra kimanázva lowhp dupla buffal 1v2-re gondolok).
Karthussal nem túl biztonságos csak átsétálni más lanekre és gankelgetni mint a legtöbb apc-vel, ugyanis a lane fázisoknál kb egy support is leöl 1v1-ben (najó ez egy picit túlzás :p), illetve semmi gap close képesség (azaz ugrás, dash, stb. pl: jarvan EQ=gap close vagy Kha'zix ugrása E)

 

Flash:
flash.png

Karthus nagyon könnyen elkapható, nagy sebzéssel áldották meg, pont ezért menekülni nagyon nehéz vele akárcsak Dariussal, viszont a flash képesség lehetővé teszi ezt, ezért nagyon fontos képesség, teamfightban újra pozícionálhatunk vele, illetve Teamfight kezdeményezéskor beflashelhetünk a tömegbe természetesen a Defile (E) aktiválása után, majd egy zhonyával nagy bajba is keverhetjük az ellenfeleinket.
Amíg nem sajátítjuk el Karthust eléggé, ezt a képességet nem ajánlom kihagyni a Summoner Spellekből.

 

Revive: RIP ✝ :'(((
revive.png
(Revive Teleport kombóhoz a mastery annyiban változik hogy Defensebe 0 és az Utilitybe 9 a Summoner Spell 10% cd csökkentő miatt)

Ezt a képességet Teleporttal iszonyat jól lehet kombinálni, lategamben a losenak elkönyvelt meccseket hihetetlenül a visszájára lehet forítani, mintha 6v5-be fightolnánk.
Ez a kombináció amúgy a profi James Varga (PhantomL0rd)-tól vált ismertté és amúgy énis ezt használom.
Mint említettem, ha passzívunk 4. másodperce után akarunk ultizni az TOTÁLIS KATASZTRÓFA, viszont ez a képesség lehetővé teszi hogy helyrehozzuk hibánkat, de ne erre alapozzunk.
A Revive Teleport igényel egy "kis" elsajátosítást és ráérzést, ezért nem is ajánlom azoknak akik "néha-néha" Karthusoznak, újaknak egyáltalán NEM!

Amiért még szenzációs bár ritkább eset:
Teamfightban feljön a passzívod és még rangeben maradnak az ellenfelek, nem ultizol hanem tovább bombázod őket a Q-val ami piszok nagy sebzést okoz és szinte teljesen biztossá teszi hogy Revive után az ultid lefog szedni valakit vagy valakiket :p Lategamebe ezt a módszert kevésbbé ajánlom, mert a csapatodnak elöbb fog kelleni a Karthus burst ami nagyszázalékban életet ment.

Legértelemszerűbb használat:
Teamfightban feljön a passzívod, ultizol mindenképp ha senki sincs Q range-ben illetve ha szoros a fight, majd revive és visszateleport a Teamfightba, ha a teamfighttól picit messzebb teleportolsz (max 2500-3000 range) az sem baj ugyanis Homeguardal+Revive bónusszal 300% movementspeed-ed van amit elvesztesz ha combatolsz tehát nehogy E-t aktiválj amikor minionközelben teleportolsz csak ha odaérsz a fighthoz.

 

Heal:
heal.png

Én ezt a képességet Teleporttal használtam amikor az URF (Ultra Rapid Fire) mód miatt kiszedték a Revive-ot.
Azt kell mondjam, hogy baromira bevált.
Flashhez hasonlóan tökéletes a menekülésre movementspeed bónusza miatt (30% 2 secre), bár erős CC team ellen inkább a Flash.
Viccen kívül nagyonjó offensive képesség is laneezéshez pl.: lux ellen vagy és dodgeolsz egy snaret, lealssítod W-vel, Qzol utána és ehhez a heal gapclose-ja elérhetővé tesz egy killt, illetve kevésbbé "neccesíti" a helyzetet ha még egy picit hiányzik is az életedből, nehogy egy snare ulti még visszaintegessen.
Teamfightban úgyszintén nagyon jó a helyezkedésre pl.: valaki gapclose-ol rád te meg W heal-el kiteolni tudsz.

 

Exhaust:
exhaust.png

Nagyon sokáig nem használtam exhaustot, valahogy nem volt szimpatikus, hiába láttam Lcs meccseken hogy kb. minden Karthus exhaustot visz., valahogy nem éreztem, de egy idő után ahogy egyre többet supportoltam és ad carryztem, megtalálva az összefüggés rájöttem hogy mennyire egy tökéletes spell Karthusnak (persze flash mellette).
Karthus az adckhez hasonlóan nagyon sebezhető tud lenni, viszont karthusnak egy slow-on kívül nincs semmi kite képessége (mint sok adcnek snare, stun, dash, leap etc.), tehát ha az ellenfél Zedet Katarinát Fizzet pickel akkor nyugodtan pickeljünk be egy Karthust (persze ha már van valamennyi karthus tapasztalatunk), mert ha teamfightban nem is ránk focusolnak (late gameben nem is nagyon szeretnek minket), akkoris az egész teamünket megmentjük hatalmas sebzésektől és egy ellenfél Dmg carryt szinte teljesen uselessé tudunk tenni.
Pl.: Katarina beugrik beultizik, egyből mehet az exhaust, vagy Zed ulti pl az adc-nkre, mehet rá egyből az exhaust.

 

Barrier:
20140115123641-barrier.png

Barrier is egy opció, elég menő tud lenni Seraph Active-al de szerintem Flash mellé a heal exhaust vagy a teleport sokkal hasznosabb.

 

 

Ignite:
ignite.png

Ez az a képesség amit nem viszünk Karthusnak.
Azaz NE vigyél ignite-ot karthusnak.
NE!
Semmiképp se.
De tényleg...
Ignite nem jó neki legyen ennyi elég köszi. :d
Najó a lényeg annyi hogy Karthusnak egyedüli burstje az ultija, ezen kívül semmi más, az ignite pedig burst dmg mellé szokás, hogy befejezzük ellenfelünk kivégzését, viszont Karthusnak van erre egy tökéletes képessége: Requiem.

 

 

(A bejegyzés még készülőben)

Karthus háttér története:

 

Karthus egy förtelmes teremtmény, aki halandóként olyannyira a halál megszállottja volt, hogy végül önként vállalta az élőholt létet. Jelenlegi formájában, lichként olyan közel került imádott sírjához, amit korábban remélni sem mert. Varázsereje a nemlétből táplálkozik, és immár az egész világgal meg akarja ismertetni zord igazságát, amely szerint az élet csak a halál által nyer értelmet és célt.

Karthus már kisfiúként is kilógott a sorból. Tagadhatatlanul a sötétség baljós légköre vette körül. Az ifjú gyermek folyton az árnyak világát kereste, kerülve mások társaságát. Ismeretlenek temetésére lopózott be, és órákig beszélt a sírköveikhez a szertartás után. Állati tetemeket gyűjtött, és azok tartósításával morbid emlékművek egyfajta zord gyűjteményét hozta létre. Karthus önként vállalta a betegek és a haldoklók ápolását, bár nem a segítő szándék vezérelte, csupán közelről akarta végignézni a menthetetlenek elmúlását. Végül arra vetemedett, hogy gondosan megrendezze a saját színlelt halálát, majd rejtekhelyéről nagy élvezettel figyelte a temetését. Amikor a többiek rájöttek, mit művelt, a döbbenet és a felháborodás olyannyira felülkerekedett bennük, hogy bizonyos értelemben Karthus tényleg meghalt a számukra. Az élők végleg elfordultak tőle.

Az elszigeteltség azonban csak tovább fokozta megszállottságát. Karthus egyre mélyebbre merült a halál titkainak megismerésében, és az Árny-szigetek legendái teljesen lenyűgözték. Úgy tartották, hogy ott a holtak szellemei örökké élőholtként folytatták létezésüket. Ezek a történetek teljesen a hatalmukba kerítették Karthust, aki tudta, hogy személyesen kell meggyőződnie arról, tényleg igazak-e. Elutazott hát a rettegett szigetekre, és hamarosan a mindent elborító ködben sétálgatott, miközben teljesen elbűvölte őt a hely szürreális szépsége. Úgy érezte, végre igazi otthonra lelt. Mindig is a halál percének megfoghatatlan tisztaságát kereste, azt, amikor az élet egy szempillantás alatt elnyeri értelmét az elmúlás által. Karthus felismerte, hogy az élőholt lét ezt a pillanatot teszi rettentő örökkévalósággá. Rájött, hogy ez a sorsa: átlépni a túlvilágra, és örökre maga mögött hagyni az élőket. Karthus olyat tett aznap, amit előtte soha senki: önként feladta az életét az élőholt létért cserébe, ezzel pedig egy sosem látott erő kelt életre az Árny-szigeteken. Mire visszatért az élők közé, Karthus saját megszállottságának megtestesülésévé vált. Egy halhatatlan lich, élet és halál ura lett belőle, aki mindenkihez el akarja juttatni a sír szavát.

„Nem ismerek szebb muzsikát a haldoklók utolsó leheleténél.”
– Karthus

GAMELINE

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.